måndag 26 april 2010

En titt bakåt i tiden...
Jag funderar på en stämpel att ha till hands, när vi kommer att klarera in i olika ländernas hamnar. För att hämta inspiration letade jag bland gamla bilder från förra långseglingen, bl a så hittade jag de här från Azorerna!
Före avseglingen från Azorerna, enligt gammal sed, bör man måla sin båts namn på en av de ytor man kan hitta längs kajerna. Det är inte helt lätt att finna en ledig plats, kan jag berätta. Kajerna är fullkomligt ö
versållade av de mest fantastiska hälsningar/målningar från avseglande båtar. Till sist fann jag en plats, där solen legat på och blekt bort en äldre båts hälsning...
Jag kan förstås inte låta bli att ställa mig frågan, om vår bild också har blivit bortblekt av solen. Det är ju trots allt fyra år sedan den kom till.



Inga kommentarer: